لیپوماتیک

خطر آمبولی در لیپوساکشن

لیپوماتیک یکی از اعمال جراحی زیبایی می باشد که با خطر آمبولی همراه می باشد . وارد شدن مواد خارجی به خون را آمبولی می گویند . در لیپوماتیک دو نوع آمبولی ممکن است ایجاد شود .

 الف _ آمبولی چربی به علت ورود ناگهانی مقدار زیادی چربی به داخل خون می باشد و علت آن معمولا پاره شدن یگ رگ بزرگ در حین لیپوساکشن می باشد

ب _  آمبولی لخته خون به علت بی‌حرکتی بیمار و سکون خون و لخته شدن خون در ساقها و کنده شدن این لخته می باشد
برای جلوگیری از آمبولی چربی باید از دستگاه مناسب استفاده کرد تا رگها را پاره نکند و چربی وارد خون نشود و هر چه صدمه به عروق کمتر باشد احتمال آمبولی چربی هم کمتر می باشد .
برای جلوگیری از آمبولی لخته خون هم بهترین راه زود راه انداختن بیمار بعد عمل می باشد تا خون در جایی ساکن نماند و لخته ایجاد نشود . یکی از راههای جلوگیری از ایجاد لخته استفاده از جوراب و پمپ  ضد دی وی تی می باشد و نیز استفاده از داروی هپارین در حین عمل می باشد . اما بهترین و کم خطرترین راه همان زود راه انداختن بیمار بعد از عمل می باشد .

دستگاه ویزر برای جلوگیری از هر دو نوع آمبولی بهترین دستگاه است :

اولا ویزر به رگها آسیب نمی زند پس ریسک آمبولی چربی تقریبا صفر است
ثانیا درد بعد عمل و نقاهت عمل با ویزر بسیار کمتر از سایر روشها می باشد و بیمار خیلی زودتر می تواند از تخت پایین بیاید و راه برود علاوه بر این چون صدمات نسجی در ویزر کمتر از سایر روشها می باشد مواد لخته کننده کمتری در خون وارد می شوند و تمایل خون به لخته شدن کمتر می باشد پس احتمال ایجاد لخته در عمل با ویزر کمتر می باشد .

بنا بر این اگر نگران آمبولی در عمل لیپوماتیک می باشید بهترین پیشنهاد استفاده از دستگاه ویزر می باشد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا