لیپوماتیکلیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک شکم و پهلو با دستگاه ویزر شکمی تخت به شما هدیه می دهد

لیپوماتیک شکم و پهلو چیست ؟

لیپوماتیک شکم و پهلو بهترین راه و سریعترین راه برای داشتن شکمی زیبا و تخت می باشد . در این روش در عرض دو تا چهار ساعت تمام چربی های شکم شما خارج می شود و شما صاحب شکمی صاف زیبا و تخت خواهید شد . عضلات شکم نمایان می شود و کمر شما باریک باریک می شود . با تراشیدن چربیهای شکم و پهلو باسن فرم بهتری می گیرد و گردی بالای باسن نمایانتر می شود و اگر تمایل به داشتن باسن بزرگتری داشته باشید می توان چربی خارج شده از شکم و پهلو را به باسن شما تزریق نمود و فرم باسن را عوض نمود .

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو معمولا در اتاق عمل بیمارستان و با بیهوشی عمومی انجام می شود و اکثر مواقع یک شب بستری نیز توصیه می شود .

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو یک عمل زیبایی و تناسب اندام است و یک عمل لاغری و کاهش وزن نیست و برای انجام این عمل باید وزن مناسب داشته باشید . معمولا این عمل برای افراد با وزن بالای 90 کیلو یا BMI بالای 30 انجام نمی شود .

ما عمل لیپوماتیک را با دستگاه ویزرلیپو ساخت کشور آمریکا انجام می دهیم . دستگاه ویزر جدیدترین و بهترین دستگاه پیکرتراشی و لیپوماتیک می باشد و با امواج اولتراسوند کار می کند . در عمل لیپو با ویزر عوارض لیپوماتیک حذف شده و شما عملی بدون عارضه با نتایج بسیار عالی خواهید داشت .

دستگاه ویزرلیپو ساخت آمریکا

چه کسانی مناسب عمل لیپوماتیک شکم و پهلو هستند ؟

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو یک عمل لاغری نیست واگر شما اضافه وزن دارید و چاق هستید و می خواهید با این عمل لاغر شوید باید بدانید اشتباه فکر می کنید . عمل لیپوماتیک یک عمل زیبایی است و هدف آن حذف چربی های موضعی جمع شده در شکم و پهلو می باشد . شما باید تقریبا وزن مناسب داشته باشید و به هیچ وجه بالاتر از 90 کیلو نباشید .

1 – عمل لیپوماتیک شکم و پهلو برای افراد بالای 90 کیلو خطرناک است و انجام نمی شود .

بنابراین بسیار مهم است بدانید لیپوماتیک عمل لاغری نیست و خیلی وزن شما را کم نمی کند بلکه مناطق برجسته ناشی از تجمع چربی را حذف و صاف می کند و برای شما تناسب اندام ایجاد می کند.

2 – تجمع چربی واقعا موضعی و زیر پوست باشد و چربی احشایی نباشد 

لیپوماتیک شکم و پهلو می تواند چربی های موضعی که زیر پوست و بالای عضلات تجمع کرده اند را حذف کند و چربی های داخل شکم که در زیر عضلات و بین روده ها هستند با این روش برداشته نمی شوند . این چربی ها را احشایی می گوییم و فقط با ورزش و رژیم یا جراحی کوچک کردن معده حذف می شوند . لیپوماتیک فقط چربی های زیر پوست را حذف می کند .

3- از نظر بدنی سالم باشید

شما نباید بیماری هایی مثل دیابت ، فشار خون بالا ، بیماری های بدخیم ، هپاتیت ، بیماری های قلبی و ریوی ، بیماری های خونی و …… داشته باشید . زیرا عمل لیپوماتیک یک عمل زیبایی می باشد و پزشک حق ندارد کوچکترین ریسکی برای فردی که برای عمل زیبایی مراجعه نموده است ایجاد نماید .

4 – کم خونی نداشته باشید

برای انجام لیپوماتیک شکم و پهلو هموگلوبین باید بالای 12 و ترجیحا بالای 14 باشد .

5 – باردار نباشید

تست حاملگی قبل از عمل لیپوماتیک انجام می شود و نباید باردار باشید .

6- توقع منطقی از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو داشته باشید

افرادی که توقعات غیر منطقی از عمل لیپوماتیک دارند بهتر است این عمل را انجام ندهند

7 – سایر موارد 

مصرف الکل و سیگار و آسپرین و داروهای ضد انعقاد از دو تا 4 هفته قبل و بعد عمل ممنوع است و باید در حد ممکن قطع یا کم شود .

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو چگونه انجام می شود ؟

عمل لیپوماتیک شکم و پهلو معمولا در اتاق عمل بیمارستان یا مرکز جراحی مجهز و با بیهوشی جنرال انجام می شود . بنا به صلاحدید جراح خودتان ممکن است یک شب بستری هم داشته باشید یا اینکه همانروز عصر مرخص شوید . 

زمان خالص عمل بین دو تا چهار ساعت طول می کشد اما از ورود شما به اتاق عمل تا تحویل مجدد به بخش جراحی ممکن است تا شش ساعت هم طول بکشد .

در اتاق عمل بعد از ویزیت مجدد توسط جراح معمولا طراحی ها و خط کشی ها انجام می شود و مناطقی که باید تراشیده شود و مقداری که باید تراشیده شود و نیز مناطقی که باید تزریق چربی انجام شود مشخص و خط کشی با ماژیک می شود . در این مرحله می توانید هر خواسته ای که دارید مستقیما و به راحتی با جراح خود در میان بگذارید تا در صورت امکان انجام شود .

سپس متخصص بیهوشی شما را بیهوش می کند معملا در حین بیهوشی سوند ادراری گذاشته می شود  و پس از استریل کردن منطقه عمل شروع می شود . 

چند سوراخ کوچک حدود یک تا دو سانتیمتری در پوست ایجاد می شود میله کوچکی به زیر پوست و لابلای چربی ها فرستاده می شود و مایع سرم حاوی داروی ضد خونریزی به زیر پوست و داخل چربی ها تزریق می شود تا منطقه کاملا پر آب شود و حالت متورم ایجاد شود . 

چگونه چربی ها خرد و کنده  می شوند ؟

در این مرحله کانولای لیپوساکشن یا لیپوماتیک به زیر پوست فرستاده می شود که مسئول خرد کردن چربی ها و جدا کردن چربی ها از بافتهای اطراف می باشد . این مرحله لیپولیز نامیده می شود یعنی خرد کردن چربی ها . خرد کردن چربیها بر اساس روش عمل به انواع زیر تقسیم می شود .

الف – دستی و سنتی

در این روش که شایعترین نوع لیپوماتیک می باشد هیچ دستگاهی استفاده نمی شودو فقط حرکات دست جراح که به صورت رفت و برگشت می باشد باعث می شود کانولا چربی ها را خرد و جدا نماید. این نوع لیپوماتیک کم کیفیت ترین نوع می باشد و اکثرا کامل انجام نمی شود و پوست حالت مواج بخود می گیرد .

ب – دستگاه های ارتعاشی

در  این روش از دستگاه هایی استفاده می شود که باعث ارتعاش و لرزش نوک کانولا می شوند و این لرزش باعث خرد شدن چربی ها می شود دستگاه های لیپوماتیک ، لیپوست و پال با مکانیسم ارتعاش و لرزش کار می کنند و سرعت عمل و کیفیت کار را نسبت به روش دستی بهبود بخشیده اند .

ج – فشار آب

دستگاه بادی جت با سیستم پاشش آب و فشار آب کار می کند و این فشار آب است که باعث کنده شدن چربی ها و خرد شدن آنها می شود .

د – تکنولوژی اولتراسوند

دستگاه ویزر از سیستم اولتراسوند یا فراصوت برای خرد کردن چربی ها استفاده می نماید یعنی امواج ظریف صوتی باعث کنده شدن چربی از بافت اطراف می شود . به دلیل ظرافت زیاد این تکنیک صدمات به بافتهای اطراف به حداقل می رسد و فقط چربی ها خرد و جدا می شوند . و در نهایت ما پوستی کاملا صاف و با حداقل کبودی و درد و ورم خواهیم داشت .

چگونه چربی ها خارج می شوند؟

گفتیم در مرحله لیپولیز چربی ها با روش های مختلف از بافت اطراف جدا می شوند و خرد می شوند اما این چربی های خرد شده هنوز زیر پوست می باشند و خارج نشده اند . برای خارج کردن این چربی ها از سیستم ساکشن یا مکش استفاده می شود و معمولا کانولایی که مسئول خرد کردن چربی ها با هر روشی می باشد توخالی می باشد و در انتها به لوله و سیستم ساکشن اتاق عمل وصل می باشد و در حینی که چربی ها جدا می شوند در همان موقع نیز توسط دستگاه ساکشن به خارج از پوست مکیده و ساکشن می شوند و داخل شیشه ساکشن جمع آوری می شوند که اگر بخواهیم تزریق چربی انجام دهیم چربی ها در شیشه استریل جمع آوری و آماده سازی می شوند و اگر تزریق چربی نداشته باشیم این چربی ها دور ریخته می شوند .

این مرحله ساکشن نامیده می شود و چنانکه گفته شد در اکثر دستگاه ها مرحله لیپولیز یعنی خرد کردن چربی ها و ساکشن یعنی خارج کردن چربی ها با هم انجام می شود و در همان حالی که چربی ها جدا می شوند در همان موقع خارج هم می شوند . فقط در دستگاه ویزر این دو مرحله کاملا جدا و مجزا می باشد . زیرا کانولای خرد کردن ویزر که با سیستم اولتراسوند کار می کند و اصطلاحا پروب ویزر نامیده می شود توپر می باشد و توخالی نیست . ابتدا توسط این پروب چربی ها ویزر می شوند کاملا خرد و آبکی و حالت شیری می شوند و سپس در مرحله بعد با کانولای ساکشن این مایع آبکی و شیری چربی های آب شده به راحتی خارج می شود .

تفاوت چربی ویزر با چربی بقیه دستگاه ها

چربی ای که با دستگاه ویزر بدست می اید کاملا حالت آبکی دارد و مایع امولسیون روان و زرد رنگی می باشد که فقط حاوی آب و سلولهای چربی خالص می باشد اما چربی ای که با بقیه دستگاه ها بدست می آید حالت آبکی نیست و قطعه های کوچک چربی حاوی بافتهای همبندی و فیبروز و سایر بافتها می باشد یعنی چربی تکه تکه شده .

چربی ویزر کاملا زنده می باشد قابل تزریق می باشد درصد ماندگاری آن بالا می باشد و چون حالت آبکی دارد به صورت منتشر پخش می شود و پوست باسن بعد از تزریق حالت پوست پرتقالی نمی شود ، مشکلی که با چربی سایر دستگاه ها وجود دارد و معمولا باسن حالت پوست پرتقالی می شود .

انتهای عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

پس از  اتمام مراحل لیپولیز و ساکشن و خارج شدن همه چربی های مورد نظر معمولا در محل عمل چند درن گذاشته می شود . درنها لوله های پلاستیکی کوچکی هستند که خارج شدن باقیمانده چربیها و خونابه تولید شده در روزهای بعدی را تسهیل می کنند و از ایجاد سروما در محل لیپوساکشن جلوگیری می کنند . در آخر عمل نیز بعضی سوراخها بخیه می شود و بعضی نیز برای درناژ مایع باز گذاشته می شوند . پانسمان گذاشته می شود و گن بیمار پوشانده می شود و بیمار بهوش اورده می شود .

پس از هوشیاری کامل به بخش فرستاده می شوید ممکن است یک شب بستری داشته باشید فردا صبح مرخص می شوید . قبل از ترخیص آموزش ماساژ به شما داده می شود تا در منزل انجام دهید . فردا عصر نیز برای معاینه محل عمل و تعویض پانسمان به مطب مراجعه می کنید .

سیر بعد از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

بعد از ترخیص از بیمارستان باید در منزل استراحت کنید اما بهتر است کمتر در رختخواب باشید و هر روز مقداری راه بروید . راه رفتن بعد از عمل بسیار مهم است زیرا یکی از عوامل مهم کم کردن خطر آمبولی می باشد و نیز راه رفتن مرتب باعث می شود تخلیه ترشحات محل جراحی بهتر و سریعتر انجام شود و شما زودتر به زندگی و کار عادی بازگردید بنابراین بعد از عمل هر چه می توانید راه بروید .

دو روز بعد از عمل برای ویزیت به مطب مراجعه نمایید پانسمان شما باز می شود و محل جراحی توسط دکتر رضایی بازدید و معاینه می شود ترشحات تخلیه می شود ماساژ انجام می شود و آموزش کامل ماساژ دادن انجام می شود . سایز گن ارزیابی می شود و در صورت نامناسب بودن اندازه گن راهکار پیشنهاد می شود .

ویزیت بعدی حدود یک هفته تا ده روز بعد عمل می باشد که درنها خارج می شوند و مجددا ویزیت می شوید .

از روز عمل تا حدود دو ماه بعد از عمل باید از گن استفاده نمایید . در ماه اول شبانه روز باید گن داشته باشید و در ماه دوم می توانید روزها گن را استفاده کنید و شب ها استفاده نشود .

برای دو سه هفته اول ممکن است مقداری کبودی در محل داشته باشید که کرم و محلول مناسب تجویز می شود و به مرور کبودی ها خودبخود رفع می شود .

تا سه ماه بعد عمل لیپوماتیک شکم و پهلو ممکن است ورم در محل عمل داشته باشید  و برای اینکه این ورم زودتر از بین برود آموزش ماساژ داده می شود که باید هر روز انجام شود .

بعضی حرکات بعد از عمل نباید انجام شود و نحوه نشستن و خوابیدن برای چند هفته اول در ویزیت ها آموزش داده می شود و تمام این موارد برای این است که هر چه زودتر پوست به نسج زیرین خود بچسبد و محل تخلیه چربی ها از بین برود و تناسب اندام نهایی ظاهر شود .

نتیجه نهایی لیپوماتیک شکم و پهلو حدود سه ماه بعد از عمل مشخص می شود این سه ماه مدت زمانی است که لازم است ورم محل عمل از بین برود و پوست به بافت زیرین خودش بچسبد .بنابراین در سه ماه اول صبور باشید .

توصیه های قبل از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

از حدود یک ماه قبل از عمل سیگار را قطع کنید یا کمتر استفاده کنید .

از دو هفته قبل از عمل مصرف الکل ممنوع است .

بهتر است از یک ماه قبل از عمل قرص جلوگیری بارداری استفاده نکنید و از سایر روشهای جلوگیری استفاده نمایید.

از یک ماه قبل از عمل استایل مناسب زندگی داشته باشید ورزش کافی تغذیه خوب و مناسب و خواب کافی بسیار مهم می باشد .

از چند روز قبل عمل مایعات زیاد بنوشید .

اگر کم خونی دارید قبل از عمل آنرا رفع کنید و بهتر است از یک ماه قبل از عمل مصرف قرص آهن را شروع نمایید .

مصرف آسپرین و داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین یا هپارین از دو هفته قبل از عمل ممنوع می باشد .

آزمایشات قبل از عمل را چند روز زودتر از موعد عمل آماده کنید و اگر مورد خاصی داشت حتما به جراح خود اطلاع دهید .

سونوگرافی درخواستی را انجام دهید تا مطمئن باشیم فتق جدار شکم ندارید .

از 12 ساعت قبل از عمل هیچ خوراکی یا نوشیدنی استفاده نکنید و کاملا ناشتا باشید .

توصیه های بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو

بعد از ترخیص از بیمارستان در منزل استراحت کافی داشته باشید و سعی کنید در فواصل کوتاه مقداری راه بروید تا از ایجاد لخته و آمبولی جلوگیری نمایید .

از اعمال سنگین و زور زدن پرهیز نمایید . هر عملی که به نواحی عمل شده فشار وارد کند ممنوع است . ورزش برای یک ماه اول ممنوع است .تا بهبودی کامل بلند کردن وسایل سنگین ممنوع است

در مصرف داروهای تجویزی دقت کنید .

سیگار کشیدن و در معرض دود سیگار بودن برای دو سه هفته اول ممنوع است زیرا سیگار باعث انقباض عروق می شود و خونرسانی زخم را کم می کند و بهبود زخمها به تعویق می افتد .

مصرف الکل باعث ریسک خونریزی می شود و تا دوسه هفته بعد از عمل ممنوع است .

مصرف آسپرین و داروهای ضد انعقادی ریسک خونریزی را زیاد می کند و تا دو سه هفته ممنوع است .

دو روز بعد از عمل می توانید حمام بروید و در زیر دوش اسحمام کنید حتی اگر درن داشته باشید مشکلی ندارد . داخل وان نروید .

رفتن به استخر ، شنا ، سونا و دریا تا بهبود کامل زخمها و عدم ترشح آنها ممنوع است زیرا احتمال عفونت را زیاد می کند .

ترشحات زرد یا سفید تا دو هفته از زخمها نرمال است و اقدام خاصی لازم ندارد .

ایجاد درد شدید ، تغییر رنگ یا زیاد شدن ترشحات زخمها ، قرمزی شدید یا تورم زخمها ، ایجاد تب و بیحالی یا تنگی نفس غیر طبیعی می باشد و باید به پزشک اطلاع دهید . ایجاد رنگ قرمز روی زخمها در هفته دوم طبیعی است و مشکلی ندارد .

رژیم غذایی را با مایعات شروع کنید و پس از تحمل مایعات می توانید غذاهای جامد نیز مصرف کنید سعی کنید غذاهای معمولی و مقوی استفاده کنید از ایجاد یبوست پرهیز نمایید مایعات کافی بنوشید غذاهای پرنمک استفاده نکنید تا ورمها زودتر رفع شود .

گن را به صورت مرتب استفاده کنید و فقط برای تعویض پانسمان باز کنید  اگر کثیف شد آنرا بشویید و مجددا استفاده نمایید اگر دو گن داشته باشید بهتر است.

فشار گن روی محل لیپوماتیک باید منطقی باشد و در حدی باشد که باعث آزار شما و اختلال در خونرسانی در بافتها نشود و پوست زیرین را سیاه نکند . وقتی پانسمان را باز می کنید اگر رد فشار گن دیده شود فشار مناسب است و کم نیست .

ساعات اولیه بعد از عمل باید مرتب نفسهای عیق بکشید تقریبا هر دقیقه 10 نفس عمیق تا ریه ها باز شود و در اولین فرصت ممکنه از تخت پایین بیایید و راه بروید .

در ساعات اولیه بعد از عمل بهتر است همراه شما ساقهای شما را ماساژ دهد و خودتان مرتب مچ پاها را خم و راست کنید . این امر باعث می شود خون در پاها حرکت کند و لخته و آمبولی ایجاد نشود .

محدود کردن مصرف نمک برای رفع زودتر ورمها حداقل به مدت دو هفته بعد عمل

از آناناس بعد از عمل استفاده کنید ماده بروملین و ویتامین ث آن باعث می شود کبودی ها و زخمها زودتر بهبود یابد و ورم نیز کمتر داشته باشید .
 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا