کاشت مو چیست ؟

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو جابجا کردن موهای سر فرد است از جایی که بیشتر مو دارد به جایی که بیشتر مو لازم دارد . در شایعترین حالت کاشت مو جابجا کردن مو از پشت سر به جلو و وسط سر در مناطقی که دچار طاسی شده می باشد .

موهای پشت سر آقایان گیرنده هورمون جنسی که باعث ریزش موی مردانه می شود  را ندارد بنابراین هورمونهای مردانه روی موهای پشت سر اثری ندارد و ما همین موها را از پشت سر به جلوی سر منتقل می کنیم به همین دلیل این موها تمایل به ریزش ندارند و اگر کاشت مو با تکنیک درست انجام شود این موهای کاشته شده همیشگی و مادام العمر می باشد .

بنابر این کاشت مو فقط جابجا کردن موهای سر خود فرد می باشد و زیاد کردن مو یا کشت مو وجود ندارد و پزشک کاشت مو فقط می تواند با همان موجودی موی پشت سر عمل کاشت مو را انجام دهد و موی بیشتری در اختیار ندارد .

در کاشت مو امکان گرفتن مو از فرد دیگری وجود ندارد و فقط باید از موی خود فرد استفاده نمود .

در کاشت مو تقریبا همیشه فقط از موی سر فرد استفاده می شود و برداشت مو از بدن ، سینه و پشت و ریش فرد فقط جنبه تبلیغاتی دارد و در عمل مفید نیست و مقدار بسیار اندکی موی کم کیفیت در اختیار پزشک می گذارد که هیچ تراکمی برای بیمار ایجاد نمی کند و گاه باعث صدمات شدید بدنی نیز می شود . در کل موی بدن موی کافی و خوبی نیست و کاشت مو از نظر عملی و واقعی یعنی برداشت مو فقط از پشت سر بیمار ، همین !

چه فردی مناسب کاشت مو می باشد ؟

برای اینکه فردی که کاشت مو انجام می دهد نتیجه قابل قبول بگیرد و در نهایت از عمل خود راضی باشد باید مناسب این عمل باشد و هر فرد کم مویی مناسب کاشت مو نیست . در ذیل مهمترین موارد انتخاب فرد مناسب کاشت مو ذکر می شود :

1 -اگر سر فردی کم پشت شده باشد به گونه ای که در نور معمولی پوست سر دیده نشود این منطقه مناسب کاشت نیست و کاشت مو برای تراکم دادن موی کم پشت مناسب نیست و اگر لابلای این موها موی جدید کاشت شود موهای موجود می ریزد و نتیجه نهایی بدتر از زمان قبل کاشت می شود . پس منطقه ای مناسب کاشت است که موها خیلی کم پشت شده باشد و در نور معمولی پوست سر واضح دیده شود یعنی اندکی موی کرکی در منطقه باقی مانده باشد . این نکته بسیار مهم می باشد و اگر در انتخاب بیمار این نکته رعایت نشود قطعا بیمار از نتیجه عمل راضی نخواهد بود .

2 - فرد متقاضی کاشت مو باید واقع بین باشد و توقعات منطقی از کاشت داشته باشد و اگر دنبال تراکم بالا از پیوند مو می باشد یا توقع دارد با یک بانک موی کم کل سر کاشت شود این فرد از نظر روحی مناسب کاشت نیست و بهتر است کاشت مو انجام ندهد .

3 - فردی که طاسی زیاد دارد و بانک موی کمی دارد یعنی موی خوب پشت سر یا کم پشت است یا تعدادش کم است یا نازک است بهتر است کاشت انجام ندهد زیرا فقط قسمت کمی از جلوی سر را می توان با تراکم کم کاشت نمود که معمولا جلوه خوبی ایجاد نمی کند و طاسی جلوی سر زیباتر از کاشت نخ نمای کم پشت می باشد .

4 - اگر فردی بیماری های خاصی در پوست سر دارد که این بیماری باعث ریزش مو شده یعنی ریزش مو هورمونی و ارثی نیست و یا اینکه ریزش موی ارثی دارد اما بیماری دیگری هم در ناحیه کاشت یا برداشت مو دارد مثلا ریزش سکه ای مو دارد یا بیماری لیکن پلان دارد نبایست کاشت مو برای این فرد انجام شود و پیوند مو برای او ممنوع است .

5 - فردی که بیماری های داخلی خاصی دارد که کاشت مو ممکن است نتیجه خوبی ندهد یا عارضه دار شود یا برای سلامتی فرد خطر آفرین باشد بهتر است کاشت مو انجام ندهد یا در شرایط بسیار خاصی کاشت انجام دهد مثلا ناراحتی قلبی ، فشار خون بسیار بالا ، قند خیلی بالا ، هپاتیت ، ایدز ، اختلالات انعقادی ، مشکلات شدید کبد و کلیه و …….

6 - در مورد سن معمولا در فرد زیر 25 سال اگر ریزش کامل نشده باشد و ریزش موی شدید داشته باشد کاشت انجام نمی شود و به بالای 25 یا بالاتر تا موقعی که ریزش موی شدید متوقف شود محول می شود . و سنین بالا هم به دلیل وجود مشکلات داخلی بهتر از پیوند مو انجام نشود .

در کل برای اینکه فرد متقاضی کاشت مو نتیجه خوبی از کاشت بگیرد و در نهایت راضی باشد باید تمام این عوامل و بسیاری پارامترهای دیگر را در نظر داشت تا رضایت فرد مراجع حاصل شود .

 

کاشت مو چگونه انجام می شود ؟

کاشت مو یک پروسه پزشکی است و باید توسط یک پزشک یا زیر نظر و با مسئولیت یک پزشک انجام شود .مسئله مهمی که متاسفانه در حال حاضر اکثرا رعایت نمی شود و توسط تکنسینهای غیر قانونی و غیر مرتبط با حرفه پزشکی انجام می شود .

کاشت موی طبیعی یا پیوند موی زنده یک عمل جراحی می باشد که باید در محیط مناسب و تحت شرایط استریل و توسط گروه پزشکی و زیر نظر و مسئولیت پزشک انجام شود . این عمل جراحی با بیحسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی عمومی نیست معمولا کل کار در یک روز انجام می شود البته بعضی مراکز همان کار را عمدی در چند روز انجام می دهند بدون تغییر در کیفیت یا تراکم .پس از اتمام عمل بیمار مرخص می شود و نیازی به بستری یا تحت نظر بودن ندارد .

کل عمل حدود 10 ساعت طول می کشد در اول عمل سر از قسمت جلو یعنی بالای پیشانی و از قسمت عقب یعنی بالای گردن توسط آمپول بیحسی لیدوکائین بیحس می شود . زمان لازم برای بیحس کردن حدودا چهار دقیقه طول می کشد که این چهار دقیقه دردناک است اما پس از تزریق آمپولهای بیحسی برای تمام مدت عمل سر بیحس می باشد و در طی عمل بیمار هیچ دردی ندارد و معملا نیازی به تزریق مجدد داروی بیحسی نیست . 

معمولا از داروی خواب آور استفاده نمی شود و بیمار در طی عمل کاملا بیدار و هوشیار اما بدون درد است اما به دلیل طولانی بودن عمل ممکن است اواسط عمل خودبخود خوابش ببرد و چرت کوچکی هم بزند !

پس از بیحس کردن سر موهای پشت سر یعنی موهای بانک مو با استفاده از دستگاه پانچ برقی گرافت به گرافت ( گرافت چند تار مو می باشد که از وسط به هم چسبیده اند و با هم برداشته و کاشته می شوند .گرافتها شامل یک تا چهار تار مو هستند و کاشت مو با واحد گرافت شمرده و انجام می شود و نه با واحد تار مو ) برداشته و در ظرف مخصوص نگهداری گرافت که حاوی سرم خنک می باشد جمع آوری می شوند . تعداد این گرافت ها دقیقا شمرده می شود زیرا باید به همین تعدادسوراخ در محل کاشت ایجاد شود . اگر تکنسین مهارت خوبی داشته باشد کل برداشت را در یک مرحله و حدود سه تا چهار ساعت انجام می دهد . 

در مرحله بعدی منطقه طاسی آماده کاشت می شود ابتدا مقداری سرم و دارو زیر پوست تزریق می شود تا در حین عمل خونریزی کم باشد و سپس توسط سوزن مخصوص کاشت سوراخهای کوچکی در محل ایجاد می شود . تعداد این سوراخها دقیقا برابر تعدادگرافتهای برداشت شده و شمرده شده در مرحله قبلی می باشد . برای داشتن نتیجه عالی از کاشت مو بهتر است این سوراخها توسط خود پزشک ایجاد شود و بر اساس حساب و کتابی که انجام می شود تراکم قسمت جلوی سر و تراکم وسط و گردی پشت سر بر اساس تعداد این سوراخها مشخص می شود . جهت زدن این سوراخها جهت خواب موی آینده را مشخص می کند و عمق این سوراخها روی گرفتن یا نگرفتن موهای کاشت شده و ضخامت و زیبایی آنها تاثیر مهمی دارد . مرحله ایجاد سوراخ های کاشت مرحله بسیار مهمی می باشد از اینروی قویا توصیه می شود این مرحله را خود پزشک انجام دهد و آنرا تکنسین به تنهایی انجام ندهد .

متاسفانه مراکز کاشت مو بجای انجام تکنیک درست پیوند مو و استفاده از پرسنل ماهر و پزشک مسئول و با تجربه فقط تبلیغات دروغ و کذب انجام می دهند مثلا برای همین مرحله ایجاد سوراخهای کاشت مو روی تیغ های بسیار ظریف لیزری مانور می دهند و انواع دروغها را در مورد این تیغها بیان می کنند و در نهایت تیغ اصلاح صورت ( لرد یا تیز یا ….) را خرد می کنند و از آن با نام تیغهای نانو ی وارداتی لیزری استفاده می کنند !! اکثر مراکز معتبر برای ایجاد سوراخ کاشت از یک نوع تیغ با نام تیغ sp 90 استفاده می کنند که دو نوع هندی و انگلیسی در بازار دارد و قطر آن حدود یک میلیمتر است و یا چنانکه گفته شد  مراکز زیادی تیغ اصلاح صورت را خرد می کنند و برای سوراخ زنی استفاده می کنند . مراقب باشید اسیر تبلیغات دروغ ( بسیار بسیار در کاشت مو زیاد شده ) نشوید .

قطر این سوراخهای ایجاد شده مهم است و بر اساس قطر گرافتهای برداشت شده تعیین می شود اما معمولا حدود یک میلیمتر است و اگر سوراخهای ریزتر و ظریفتری ایجاد شود در موقه کاشت ، گرافتها با فشار وارد این سوراخها می شوند و پیاز موها له می شود و می میرد و در نهایت پیوند نمی گیرد و نتیجه خوب نمی شود . یعنی تبلیغ سوراخهای بسیار ریز میکروسکوپی و لیزری از اساس دروغ و باطل است . مرحله ایجاد سوراخها یک تا دو ساعت زمان نیاز دارد .

در مرحله بعدی موهای برداشت شده که آماده کاشت هم شده اند گرافت به گرافت و با دقت و ظرافت در سوراخهای زده شده کاشت می شود هر سوراخ یک گرافت کاشته می شود تا تمام سوراخها صاحب یک گرافت شوند . این مرحله معمولا توسط تکنسین های کاشت مو انجام می شود و تکنسین مربوطه باید با تجربه باشد تا با سرعت و ظرافت تمام گرافتها را بکارد ، موها را له نکند ، سوراخی را خالی نگذارد ، پیاز مو را در عمق مناسب قرار دهد نه خیلی سطحی و نه خیلی عمقی ، جهت قرار دادن گرافتها را مطابق جهت ایجاد سوراخها انجام دهد ، اگر سر بیمار خونریزی زیادی دارد از عهده کاشت برآید و زمان کاشت را خیلی طولانی نکند تا گرافتها کمتر صدمه ببینند . بنابراین حتما در کاشت مو باید از تکنسین ماهر و با تجربه استفاده نمود .

پس از اتمام کاشت پانسمان مناسبی در روی سر در محل برداشت و کاشت گذاشته می شود و بیمار مرخص می شود و دو روز بعد برای برداشتن این پانسمان مراجعه می نماید .

فیلم واقعی کاشت مو

در قسمت ذیل چندین فیلم واقعی از بیمار در حین عمل کاشت مو را می توانید ببینید . مراحل برداشت و کاشت مو توسط دکتر رضایی توضیح داده شده . اگر می خواهید عمل کاشت مو انجام دهید و کنجکاو هستید مراحل را تقریبا کامل ببینید در این چند فیلم می توانید یک کاشت موی کامل را ببینید . با دیدن این فیلمها متوجه می شوید حداقل کارهایی که باید یک مرکز کاشت مو برای شما انجام دهد چه چیزهایی می باشد و میتوانید از دکتر خود این موارد را درخواست کنید .

 توصیه می کنیم اگر از عمل جراحی ترس دارید و از خون و آمپول و درد می ترسید بهتر است این فیلم ها را نبینید ! 

همچنین فیلمهای بیشتر و نیز مصاحبه های علمی دکتر رضایی در مورد کاشت مو که در برنامه های علمی و پزشکی تلویزیون ( دکتر سلام ، زیتون ، مجله علمی و…..) پخش شده است را در کانال آپارات ما به آدرس

https://www.aparat.com/doctorrezaey

مشاهده کنید .

دو شب اول بعد کاشت مو

پس از اتمام عمل بیمار پانسمان می شود و توصیه های بعد از عمل داده می شود دارو تجویز می شود و مرخص می شود . برای خوابیدن چند شب اول فقط لازم است بیمار دو بالش زیر سر بگذارد تا سر زاویه حدود 30 تا 40 درجه داشته باشد طاقباز و روی پشت بخوابد و تا چهار شب خوابیدن روی شکم ممنوع است . فعالیت شدید بدنی نداشته باشد و دو سه روز آینده را استراحت نماید .

پس فردای عمل پانسمان بیمار برداشته می شود و شستشوی سر با شامپوی بچه انجام و آموزش داده می شود . می تواند بیمار به کلینیک مراجعه کند و ما خودمان انجام دهیم یا بیماران شهرستانی از طریق فیلم آموزش داده می شوند و می توانند خودشان در حمام منزل پانسمان را باز و شستشوی سر را انجام دهند .

شستشوی سر در دو هفته اول روش خاصی می باشد که به بیمار آموزش داده می شود  و پس از دو هفته مجددا روش شستشو عوض می شود که آنهم آموزش داده می شود .

 

روش باز کردن پانسمان کاشت مو

در فیلم زیر روش باز کردن پانسمان کاشت مو توضیح داده شده است . سعی شده آموزش کامل باشد و افرادی که می خواهند خودشان در منزل پانسمان کاشت مو را باز کنند بتوانند با دیدن این ویدیو تمام مراحل را خودشان با کمک یک نفر دیگر انجام دهند . از حداقل وسایل مورد نیاز در فیلم استفاده شده تا افراد بتوانند در هر موقعیتی اینکار را خودشان انجام دهند . البته مراجعین زیادی نیز دو روز بعد عمل به کلینیک مراجعه می کنند و ما خودمان پانسمان را باز می کنیم .

سیر بعد از عمل

موهای کاشته شده از روز کاشت شروع به رشد می کنند اما از هفته دوم کم کم شروع به ریزش می کنند و بعد از یک ماه از کاشت تقریبا 90 درصد موهای کاشته شده ریزش می کند حتی مقداری از موهای قبلی نیز می ریزد یعنی یک ماه بعد کاشت سر بیمار خالی تر از قبل کاشت می باشد که امری طبیعی می باشد .

از دو ماه بعد کاشت کم کم موهای کاشت شده سر می زند و از زیر پوست خارج می شود که این مرحله همراه با ایجاد جوش در سر می باشد و توصیه های لازم برای کنترل این جوشها به مراجعین داده می شود . موها کم کم بیشتر می شود اما تا ماه 5 یا 6 کرکی هستند و تراکم کمی دارند مرتبا کرکها می ریزد و موهای بهتر جایگزین می شود . از حدود ماه 7 به بعد کم کم موهای ضخیم رشد می کند و تراکم ایجاد می شود و این پروسه تا یک سال یا 14 ماه بعد عمل طول می کشد . معمولا 14 ماه بعد از عمل 90 درصد تراکم کاشت مو ظاهر شده و تا پایان سال دوم نتیجه نهایی ظاهر می شود . پس متقاضی کاشت مو باید صبور باشد و منتظر نتیجه نهایی بماند .

پیوند موی زنده

روشهای کاشت مو بر اساس نوع برداشت مو تقسیم بندی می شود و نه بر اساس نوع کاشت .سه روش اصلی برداشت و کاشت مو شامل روشهای fit و fut و ترکیبی می باشد .

 در روش fit که در حال حاضر بهترین و شایعترین روش می باشد موها به صورت دانه دانه و گرافت گرافت برداشت و کاشت می شود و جراحی و خط بخیه نداریم .

در روش fut جراحی در پشت سر داریم و موها قطعه ای برداشته می شود و سپس خرد می شود . پشت سر جراحی داریم و خط بخیه باقی می ماند .

در روش ترکیبی هردو روش fit و fut با هم در سر انجام می شود بنابر این در روش ترکیبی هم جراحی و خط بخیه داریم .

قابل ذکر است در حال حاضر در کلینیک دکتر رضائی فقط روش fit انجام می شود و روشهای جراحی fut و ترکیبی به دلیل آنکه خط بخیه ایجاد می کند دیگر در کلینیک دکتر رضائی انجام نمی شود .

روش fit با تکنیک های مختلفی انجام می شود و نامهای متفاوتی مانند sut ، میکروگرافت ، super fue و super fue plus و .….. دارد اما پایه و اصل همه این روشها fit می باشد .

تبلیغات دروغین کاشت مو

متاسفانه در تبلیغات کاشت مو دروغ حرف اول را می زند و اکثر تبلیغات کاشت مو کذب و دروغ می باشد  و آنقدر این دروغها مکرر گفته شده که روشنگری هم برای مراجعین کاشت مو فایده ای ندارد و به زحمت می توان این باورهای غلط را از ذهن آنان خارج نمود ولی در هر صورت ما وظیفه خود را به عنوان یک پزشک صادق انجام می دهیم خواه دوستان قبول کنند خواه  بخواهند اسیر تبلیغات دروغین باشند !

دروغ اول : اتاق vip : استاندارد هر کاشت مو این است که بیمار یک اتاق جدا داشته باشد و به صورت گروهی در یک سالن عمل نشود . این یک قانون پزشکی است و مراکزی که عده ای را در سالن عمل می کنند و افرادی را در اتاق مجزا به نام اتاق vip تخلف می کنند یعنی همه بیماران کاشت مو باید اتاق جدا داشته باشند و دریافت هزینه اضافه به بهانه اتاق vip تخلف محض و یک دروغ آشکار است .

دروغ دوم :  جدیدترین و بهترین روش کاشت مو : مراکز کاشت مو هر روز برای روش اصلی و پایه fit نامها و اسامی جدید اختراع می کنند و به عنوان جدیدترین و بهترین روش کاشت مو تبلیغ میکنند این جریان با اختراع نام بی معنی sut شروع شد و تاکنون به نام super fue plus رسیده و هر روز یک + plus به آن اضافه می کنند . تمام این اسمهای جدید همان روش اف آی تی می باشد .

دروغ سوم :دستگاه جدید کاشت مو : به تازگی دستگاهی به نام دستگاه تمام اتوماتیک کاشت مو اختراع کرده اند شامل چند تکه چوب براق یک دستگاه مانیتور اتاق عمل و یک دستگاه بخور معمولی و در وسط آن تخت بیمار و تکنسین کاشت مو و همان روش معمولی اف آی تی و به نام جدیدترین و تنها دستگاه اتوماتیک کاشت مو در خاورمیانه تبلیغ می شود !

دروغ چهارم : تیغهای جدید ، بسیار ظریف ، نانو ، لیزری : هر روز روی تیغهای بسیار جدید  و بسیار باریک تبلیغ می شود اما بدانید تیغهای کاشت مو چه برداشت و چه کاشت باید بین 0.8 تا 1.2 میلیمتر باشد و از 0.8 میلیمتر کوچکتر باعث صدمه به گرافتها می شود در برداشت ریشه هارا قطع و نابود می کند و در کاشت باعث له شدن ریشه ها می شود . بنابراین چیزی به نام تیغ خیلی باریک بی معنی است . اکثر مراکزی که این تبلیغات دروغین را انجام می دهند تیغ معمولی ژیلت اصلاح صورت را با قیچی خرد می کنند و بجای این تیغهای معجزه آسا استفاده می کنند ! 

دروغ پنجم : تراکم چندین برابر کاشت مو : هر روز از روش های جدید و وسائل جدید کاشت مو رونمایی می کنند که نسبت به روش های قدیمی و سایر کلینیک ها تراکم چندین برابر کاشت مو می دهد . تراکم دادن به کاشت محدودیت دارد و اگر با هر روشی بخواهیم تراکم زیادی ایجاد کنیم به پوست صدمه می زنیم و باعث نکروز و مردن پوست و ایجاد زخم وسیع مانند عفونت در محل کاشت می شویم . عارضه ای که به وفور در این مراکز ایجاد می شود و در نهایت به گردن بیمار می اندازند  اما مقصر اصلی مرکز کاشت مو می باشد . هیچوقت با یکبار کاشت نمی توان از تراکم نصف موی طبیعی بیشتر تراکم ایجاد نمود و معمولا در بهترین شرایط می توان تراکم 40 درصد موی طبیعی فرد ایجاد کرد و نه بیشتر ! اگر تراکم بیشتر می خواهید باید سال بعد لابلای کاشت انسال دوباره مو اضافه شود یعنی کاشت موی مجدد سال بعد .

…….

………

دروغ nام : خودتان کمی فکر کنید و یک دروغ شاخدار  کاشت مو بسازید و تبلیغ کنید شاید گرفت و پولدار شدید ! مثل اکثر مراکز شلوغ کاشت مو !

چگونه فریب نخوریم ؟

کاشت مو یک جراحی پزشکی می باشد مثل بسیاری از اعمال پزشکی دیگر اما متاسفانه اکنون بیشتر در دست غیر پزشکان و غیر گروه پزشکی می باشد در دست کاسبان . پس مراقب باشید فریب تبلیغات دروغ را نخورید . دنبال جدیدترین روش کاشت مو ، بهترین روش کاشت مو ، بهترین دستگاه کاشت مو ، تراکم چند برابر کاشت مو و تبلیغات مشابه نروید وگرنه قطعا اسیر گروهی کاسب جماعت خواهید شد .

در مرکزی کاشت انجام دهید که سابقه قبلی آن مشخص باشد و حداقل چند سالی سابقه کار داشته باشد 

در مرکزی کاشت انجام دهید که نام دکترش مشخص باشد و شما بدانید کدام دکتر برای شما کار انجام می دهد یا حداقل مسئولیت عمل شما به عهده او می باشد 

حتما نمونه کار بخواهید عکسهای قبل عمل حین عمل و بعد عمل . عکس قبل و بعد تنها خوب نیست زیرا اکثرا فتوشاپ است باید عکس حین عمل نیز درخواست کنید تا مشخص شود این فرد حتما عمل کرده و مثللا کلاه گیس نیست و ثانیا در کلینیک مربوطه عمل کرده و مثلا عکس کلینیک های ترکیه نیست کاری که مراکز کاشت موی جدید  زیاد انجام می دهند .

اگر فیلم نتیجه کار نیز دیده شود بهتر از عکس می باشد .

فیلم واقعی نتیجه پیوند مو بعد از چهار سال

فیلم زیر مربوط به یکی از مراجعین کلینیک دکتر رضایی می باشد که بعد از چهار سال ویزیت داشته اند و شما می توانید نتیجه عمل را ببینید  توجه داشته باشید عمل ایشان در سال 2011 میلادی یعنی حدود 12 سال قبل توسط دکتر رضایی انجام شده است . دکتر رضایی کمال تشکر را از ایشان دارند که اجازه داده اند از فیلم ایشان با صورت نپوشیده و مشخص استفاده نماییم .

نتیجه نهایی کاشت مو
نتیجه نهایی کاشت مو چهار سال بعد از عمل

بررسی رزومه دکتر و مرکز پیوند مو

حتما رزومه دکتر مربوطه  و سابقه چندین سال کار را بررسی کنید . سعی کنید نمونه کارهای قدیمی دکتر را نیز ببینید تا حدود سابقه کار مشخص شود .

شاید بهترین راه  فریب نخوردن ، پیدا کردن دکتری می باشد که رزومه کاری طولانی و مثبتی داشته باشد و با بررسی های مختلف شما مطمئن شوید فلان دکتر چندین سال است که به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت دارد. گر چه اکثر افراد اعتقاد دارند بیشتر کار را تکنسین انجام می دهد و شاید هم این موضوع درست باشد اما  حتی نظارت و مسئولیت یک پزشک متبحر در نتیجه نهایی شما بسیار  موثر خواهد بود . و اگر خود پزشک هم مقداری از کار را انجام دهد بینهایت بهتر خواهد بود زیرا در این صورت نظارت هم بسیار قوی تر انجام خواهد شد .

پیوند موی زنده
کاشت موی فشن توسط دکتر رضائی سال 2009 حدود 13 سال قبل

روش فیکس عمل ، آزمایشات کاشت مو

پس از اینکه مشاوره آنلاین یا حضوری انجام شد و شما پاسخ سوالات خود را گرفتید و قیمت کاشت مو هم اعلام شد و موافقت کردید باید روز عمل برای شما تعیین شود .

برای تعیین روز عمل شما باید ازمایشات کاشت مو را انجام دهید و از آزمایشگاه بپرسید جواب آنها چه روزی آماده می شود و به ما اعلام کنید تا ما روز عمل شما را برای بعد آن تاریخ فیکس کنیم .

لیست آزمایشات کاشت مو به قرار ذیل می باشد :

 CBC- BS- BUN- CR - ESR - CRP- SGOT- SGPT-ALK PHOS- PT- PTT- HBSAg- HCVAb- HIVAb-U/A

کار دیگری که شما برای تعیین وقت عمل باید انجام دهید واریز یک میلیون تومان بیعانه می باشد که شماره کارت برای شما ارسال می شود و حدود یک هفته قبل تاریخ مد نظر خود بیعانه را واریز کنید و اطلاع دهید تا وقت عمل شما تعیین و قطعی شود .

اگر دنبال اطلاعات بیشتری در زمینه کاشت مو و کلینیک دکتر رضائی هستید سایت دیگر ما به آدرس www.hairiran.com را نیز مشاهده کنید .

همچنین فیلمهای بیشتر و نیز مصاحبه های علمی دکتر رضایی در مورد کاشت مو که در برنامه های علمی و پزشکی تلویزیون ( دکتر سلام ، زیتون ، مجله علمی و…..) پخش شده است را در کانال آپارات ما به آدرس

https://www.aparat.com/doctorrezaey

مشاهده کنید .

 

دکمه بازگشت به بالا