روش های کاشت مو

روش های کاشت مو

روش های اصلی کاشت مو سه نوع می باشد : fit و fut و ترکیبی . در روش fut  و نیز روش ترکیبی ما جراحی و خط بخیه داریم و در حال حاضر این دو روش دیگر در کلینیک دکتر رضائی انجام نمی شود اما جهت افزایش اطلاعات مراجعین محترم توضیحات مختصری در باره آنها داده می شود .

روش FIT

در حال حاضر شایعترین روش کاشت مو روش fit می باشد در روش اف آی تی موها به صورت دانه دانه و گرافت به گرافت برداشته و کاشته می شود و جراحی و خط بخیه وجود ندارد . 

تکنیک FIT اف آی تی
تکنیک اف آی تی در کاشت مو

در این روش از پانچهای کوچک حدود یک میلیمتری برای برداشت مو استفاده می شود معمولا این پانچ روی دستگاه برقی به نام میکروموتور سوار می شود که باعث گردش این پانچ در داخل پوست سر می شود و این حرکت باعث جدا شدن گرافت از پوست می شود و در مرحله بعد توسط پنس برداشت تکنسین مربوطه این گرافت جدا شده را از پوست خارج می کند و داخل مایع خنک نگهداری میکند تا در مرحله بعدی کاشته شود.

گرافت های یک تا چهار تایی
گرافت های یک تا چهار تایی
بنا بر این در روش fit تعداد زیادی سوراخ کوچک یک میلیمتری در پشت سر ایجاد می شود که بعدا خودبخود بهبود می یابد و تقریبا هیچ جای مشخصی از خود بر جای نمی گذارد .
منطقه برداشت و کاشت مو در اف آی تی
منطقه برداشت و کاشت مو در اف آی تی
اف آی تی 7 روز بعد عمل
اف آی تی 7 روز بعد عمل

روش fit اکنون در ایران با نامهای بسیار متفاوتی انجام می شود این نامها همه اف آی تی هستند و تقریبا هیچ تفاوتی در تکنیک انجام ندارند و فقط نامهای جدیدتر و تبلیغاتی تر برای fit می باشد و اکثر افراد فکر می کنند fit روش قدیمی است و این اسمها روش جدیدتر اما چنانکه گفته شد همه این روشها fit می باشند 

sut  ، میکروگرافت ، نانوگرافت ، اسمارت گرافت ، سوپر اف یو ئی ، super fue ، سوپر اف یو ئی پلاس ، super fue plus و ……

اینها همه نامهای دیگر روش اف آی تی هستند .

پیوند مو به روش اف آی تی

روش FUT

روش fut روش جراحی کاشت مو می باشد در این روش یک نوار باریک از پوست و مو از پشت سر برداشته می شود سپس محل برداشت با نخ بخیه و دوخته می شود و در آینده در این محل خط بخیه نازکی باقی می ماند . تکه پوست برداشته شده در زیر میکروسکوپ به قطعات کوچکی شامل یک تا چهار تار مو تقسیم می شود که همان گرافت می باشند که این گرافتها کاشته می شوند . 

در گذشته روش fut روش اصلی برداشت و کاشت بود اما در حال حاضر به دلیل پیشرفت روش fit و سهولت انجام اف آی تی و نیز عدم تمایل اکثر مراجعین به انجام جراحی و داشتن خط بخیه ، روش fut بسیار کمتر از گذشته انجام می شود . کلینیک دکتر رضائی در حال حاضر این روش را انجام نمی دهد .

روش ترکیبی

در روش ترکیبی هر دو روش fit و fut با هم در یک سر انجام می شود با این روش می توان در یک مرحله موی بیشتری برداشت و کاشت نمود و نتیجه بهتری از کاشت مو دریافت نمود . به دلیل نیاز به جراحی و ایجاد خط بخیه در پشت سر اکثر مراجعین این روش را قبول نمی کنند و ترجیح می دهند موی کمتری برداشت شود اما جراحی و خط بخیه نداشته باشند به همین دلیل از مدتی قبل این روش کاشت مو در کلینیک دکتر رضایی انجام نمی شود . 

سایر روش ها و اسامی کاشت مو

اسامی و روش هایی که در ذیل توضیح داده می شودهمگی روش fit هستند  و تقریبا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند 

روش SUT

روش sut همان روش fit است دقیقا همان روش بدون هیچ تغییر یا پیشرفتی . فقط یک اسم جدید است و جالب اینکه این اسم کاملا بی مفهوم و ساختگی می باشد در تمام سایت های خارجی سرچ کنید هیچ کلمه کامل یا مخفف در ارتباط با کاشت مو به نام sut وجود ندارد . در مورد روش sut  فقط تعریف و تمجید نوشته اند و هیچ فردی ننوشته اولا معنی این اسم چیست و ثانیا تکنیک آن به چه گونه است و تفاوت آن با روش اف آی تی چیست ؟

روش میکروگرافت در کاشت مو

میکروگرافت یعنی گرافت کوچک . در مورد میکروگرافت هم فقط تعریف و تمجید نوشته شده و هیچ توضیح واقعی در مورد تکنیک آن ارائه نشده است . اما اگر مفهوم آن استفاده از گرافتهای ریز باشد دقیقا ضد یک کاشت موی خوب می باشد زیرا در کاشت مو تمام سعی ما این است که گرافت های بزرگ و چند تار مویی را سالم برداشت کنیم و سالم بکاریم تا تراکم بهتری داشته باشیم و جدا کردن گرافتهای ریز و یا خرد کردن گرافتهای چند تار مویی نتیجه کاشت مو را ضعیف می کند و این تکنیک برتر نیست . روش میکروگرافت دقیقا همان روش fit می باشد و فقط از کلمه با کلاس جدیدی استفاده شده فقط همین !

روش SUPER FUE سوپر اف یو ئی

روش سوپر اف یو ئی از روش های قبلی جدیدتر است البته اسمش را منظورم است و گرنه این روش هم دقیقا همان روش fit می باشد کلمه fue معادل کلمه fit می باشد و دو اسم برای یک تکنیک می باشد . کلمه سوپر هم یعنی بالاتر یا برتر .اینکه کلمه super را بر سر اف آی تی اضافه کرده اند معلوم نیست چه چیزی نسبت به اف آی تی برتر است و جالب این است که چیزهای دیگری هم قاطی می کنند و یک یا دو plus + به آن اضافه می کنند که همان چیزهای استاندارد کاشت مو می باشد مثلا در تعریف super fue plus می گویند از تیغهای خیلی ظریف استفاده می شود و شکافهای خیلی ریز می زنیم ( که قبلا گفتیم باطل و دروغ است ) و اتاق vip می دهیم که حق اولیه هر مراجع کاشت مو است و پلاس آن یعنی یک دکتر مسئول نظارت بر کاشت شماست که این هم قانون مسلم پزشکی است و لابد اگر دو بار دکتر شما را ویزیت کند می شود دو پلاس ++  !! اینها همه بدیهیات و مسلمات و اصول پایه یک جراحی است که به اسم سوپر و پلاس تبلیغ می کنند و پول بیشتر تقاضا می کنند .

حتی جدیدا دستگاه کاشت موی سوپر اف یو ئی هم ساخته اند که در قسمت دروغهای کاشت مو توضیح داده شده .

روش super fue دقیقا همان روش fit است و هیچ تفاوتی با روش اف آی تی ندارد و فقط اسمش قشنگتر و جدیدتر می باشد !

متاسفانه به علت تبلیغات بسیار زیاد اکثر مراجعین فکر می کنند روش fit روش قدیمی است و این روشها جدیدتر است و هر چه ما توضیح می دهیم گوش کسی بدهکار نیست و به همین دلیل ما هم بجای روش fit از روش سوپر اف یو ئی استفاده می کنیم البته از اسمش ، زیرا جدیدتر و قشنگتر و با کلاس تر است البته اسمش ! اما شما که مطالب سایت را مطالعه می کنید بدانید همان روش اف آی تی استاندارد انجام می شود و ما نیت فریب مراجعین را نداریم .

آیا روش های جدید کاشت مو تفاوتی با هم دارند ؟

چنانکه گفته شد روش های جدید sut , micrograft , super fue و اسامی مشابه روش جدیدی نیستند و همگی fit هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند و همگی تکنیک اف آی تی هستند .

چرا هر روز اسامی جدید و روش های جدید اختراع می شوند ؟

علت فقط یک چیز است :

جذب بیمار بیشتر و دریافت هزینه بالاتر

اما fit با fit تفاوت دارد! یعنی ممکن است جاهای مختلف کاشت مو با تکنیک اف آی تی انجام بشود با اسامی مختلف اما کیفیت کار بسیار متفاوت باشد و در حقیقت این عامل است که تفاوت کاشت مو را ایجاد می کند و نه استفاده از اسامی جدید و با کلاس .

علت تفاوت نتایج کاشت مو در شرایط برابر بیماران عبارت است از :

علم و تجربه و مهارت پزشک کاشت مو ، علم و تجربه و مهارت تکنسین کاشت مو ، استفاده از دستگاه برداشت مناسب ، استفاده از تجهیزات و وسائل کاشت موی استاندارد و مناسب ، هزینه مناسب کاشت مو ، وجدان و انصاف تیم کاشت مو در مورد صرف زمان و وسایل و …… که علم و تجربه و مهارت دکتر و تکنسین مهمترین پارامتر می باشد .

دکمه بازگشت به بالا