لیپوماتیکلیپوماتیک شکم و پهلو

گن در لیپوماتیک

گن در عمل لیپوماتیک استفاده می شود . بعد از اتمام عمل تا حدود دو ماه بعد از عمل باید از گن طبی مخصوص لیپوماتیک استفاده کنید . معمولا در لیپوماتیک شکم و پهلو بهتر است یک ماه اول شبانه روز گن را داشته باشید و برای ماه دوم می توانید شبها و موقع استراحت گن را باز کنید اما روزها گن را استفاده نمایید .

گن چیست ؟

گن نوعی لباس تنگ و چسبان می باشد که پوشیدن آن باعث می شود به بافتهای زیر آن فشار وارد شود و بافتها فرم دلخواه ما را بخود بگیرند . بنابراین مهمترین علت استفاده از گن ایجاد فشار می باشد البته گن برای بالا کشیدن و لیفت نسج نیز استفاده می شود مثل گن سینه یا باسن یا بازو که آنهم بخاطر اثر فشاری آن می باشد .

چرا پس از لیپوماتیک باید گن بپوشیم ؟

چنانکه قبلا ذکر شد پس از عمل لیپوساکشن باید حدود دو ماه از گن استفاده نمود . در زیر علت های استفاده از گن ذکر می شود .

پر شدن محل تخلیه چربی ها

با برداشته شدن چربی های اضافی فضای خالی ای بین پوست و ماهیچه ها ایجاد می شود ک مستعد جمع شدن مایع و تشکیل سروما می باشد . گن با فشاری که ایجاد می کند باعث می شود این فضا از بین برود و پوست به نسج زیرین خودش بچسبد و لاغری مورد نظر دیده شود .

کانتورینگ و فرم دهی به محل لیپوساکشن

برای اینکه فرم دلخواه منطقه ای که لیپوماتیک شده را بدست آورید باید از گن استفاده کنید و فرم دلخواه خود را با فشار گن ایجاد نمایید مخصوصا اگر کمر باریک و اندام ساعت شنی مد نظر شما می باشد .

جلوگیری از چروک شدن و چین افتادن پوست

وقتی حجم زیادی چربی خارج می شود وسعت پوست بیشتر از وسعت ماهیچه های زیرین است و اگر گن به درستی استفاده نشود یا گن شل استفاده شود ممکن است پوست به صورت یکنواخت به نسج زیرین نچسبد و حالت مواج و چروک خورده و چین دار ایجاد شود .

جلوگیری از درد ، تورم و کبودی

پوشیدن گن باعث احساس ارامش می شود و درد محل عمل را کم می کند . همچنین گن باعث کمتر شدن ورم محل عمل و بیشتر نشدن کبودی محل عمل لیپوماتیک می شود .

بهبود سریعتر زخم 

استفاده از گن باعث می شود خونرسانی مح عمل بهتر شود و زخمها زودتر خوب شوند و نیز فشار گن روی زخمها باعث می شود اسکار کوچکتری ایجاد شود و گوشت اضافه نیز در محل زخمها ایجاد نشود .

جلوگیری از عفونت زخمها

پوشیدن گن باعث جابجا نشدن پانسمانها می شود و نیز تخلیه بهتر ترشحات و رفع زودتر ورم همگی باعث می شوند احتمال عفونت زخمها کمتر شوند .
گن پیکر تراشی

عوارض استفاده از گن شل یا نامناسب

اگر گن لیپوماتیک شل باشد باعث می شود اثرات و منافع گن که در بالا گفته شد کم شود و احتمال ایجاد پوست موج دار زیادتر می شود . خروج ترشحات بخوبی انجام نمی شود و ریسک ایجاد سروما و عفونت بعدی بالا می رود . همچنین زخمها حالت قرمزی پیدا می کنند و دیرتر بهبود می یابند .

عوارض گن تنگ

اگر گن تنگ و کوچک باشد منافع آن بیشتر نمی شود بلکه باعث ایجاد عارضه هم می شود . اگر گن تنگ باشد خونرسانی منطقه را کم می کند و بهبود منطقه عمل لیپوماتیک و زخمهای جراحی عقب می افتد خروج ترشحات درست انجام نمی شود و ممکن است گن تنگ باعث حبس شدن ترشحات در بالای منطقه تنگی گن شوند و اگر فشار زیاد باشد ممکن است باعث ایجاد زخم و تاول و نکروز پوست زیر خودش هم بشود .
بنابراین مهم است که اندازه گن دقیقا در محدوده مناسب باشد تا فایده داشته باشد و عارضه ندهد .

انواع گن لیپوماتیک

نام گن ها معمولا بر اساس قسمتهایی از بدن که پوشش می دهند تعیین می شود مثل گن شکم و پهلو یا گن غبغب . بر اساس مناطقی که لیپوساکشن می شوند باید نوع گن را انتخاب نمود و اگر وسعت مناطق زیاد است گاه باید دو گن مختلف تهیه نمود تا همه مناطق را پوشش دهد مثلا گن شکم و پهلو به اضافه گن بازو .نباید اصرار کرد با یک گن کل مناطق را پوشش داد و تهیه چن گن متفاوت اگر چه هزینه بالاتری دارد اما هم کیفیت و بازده بهتری دارد و هم استفاده از آن و پوشیدن و درآوردن آن سهولت بیشتری دارد .

قیمت گن لیپوماتیک

قیمت گن لیپوماتیک بر اساس جنس پارچه ، منطقه مورد استفاده گن و نیز کشور سازنده و برند گن متفاوت می باشد و از 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان متفاوت می باشد . در بازار ایران گنهای ساخت ایران ارزانتر است و گن های با پارچه ترکیه قیمت متوسطی دارد و برای یک گن شکم و پهلو هزینه ای بین یک تا سه میلیون تومان را در نظر داشته باشید .

استفاده گن در عمل لیپوساکشن

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا