لیپوماتیک چیست ؟

معنی کلمات معادل پیکرتراشی چیست ؟

لیپوماتیک در ایران معنی و مفهوم های متفاوتی دارد و معمولا به عنوان جایگزین عمل لیپوساکشن یا چربی کشی یا پیکرتراشی استفاده می شود و ما هم در تمام این سایت از کلمه لیپوماتیک با همین منظور استفاده می کنیم . اما در اصل لیپوماتیک نام یک دستگاه لیپوساکشن می باشد که برای چربی کشی استفاده می شود مثل سایر دستگاه های لیپوساکشن ، مثلا دستگاه لیپوست ، دستگاه پال ، دستگاه اولترا زد یا دستگاه ویزر یا دستگاه لیپوماتیک ، اما همچنان که ذکر شد  کلمه لیپوماتیک معادل عمل زیبایی پیکرتراشی و چربی کشی  استفاده می شود .

قابل ذکر است بدانید معادل علمی و درست تمام این کلمات کلمه Liposuction  لیپوساکشن می باشد اما به دلیل تبلیغات کذب کلمه لیپوساکشن جنبه منفی پیدا کرده و در ذهن مخاطب اینگونه  جا انداخته شده که لیپوساکشن یعنی چربی کشی بدون دستگاه ( یا چربی کشی توسط حرارت ) و سایر روشها با دستگاه انجام می شود اما این ذهنیت اشتباه است ولی به دلیل همین ذهنیت غلط ما از کلمه علمی و خوب  لیپوساکشن کمتر استفاده می کنیم 

پس ما از کلمه لیپوماتیک به عنوان عمل زیبایی چربی کشی استفاده می کنیم و نه استفاده از دستگاه لیپوماتیک ساخت کره جنوبی !

لیپوماتیک چیست ؟

لیپوماتیک عملی است که طی آن چربی های اضافی از زیر پوست خارج می شود و برای فرد نوعی پیکر تراشی انجام می شود معمولا این عمل با بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود اگر منطقه کوچکی مثل لیپوی غبغب یا لیپوی بازو باشد در مطب یا کلینیک انجام می شود اما اگر منطقه بزرگی مثل لیپوی شکم باشد در اتاق عمل مجهز مرکز جراحی یا بیمارستان انجام می شود .

در عمل لیپوماتیک liposuction چربی های تجمع یافته در زیر پوست و روی عضلات خارج می شود و چربی های داخل شکم یا چربی های زیر عضلات یا لابلای عضلات خارج نمی شود . بنابراین دقت داشته باشید در چاقی های شدید اکثر چربی ها زیر عضلات و داخل شکم است که اصطلاحا چربی احشائی گفته می شود و این نوع چربی با لیپوماتیک خارج نمی شود .

قبل و بعد لیپوماتیک تناسب اندام سریع
تناسب اندام با لیپوماتیک

نحوه انجام لیپوماتیک در ایران

عمل لیپوماتیک در ایران اکثرا به صورت دستی و بدون استفاده از هیچ دستگاهی انجام می شود و متاسفانه در این مورد به مراجعین اطلاعات دروغ و غلط داده می شود یعنی همان چیزی که همه به نام لیپوساکشن می شناسند و از آن فراری هستند !

اما نوع دیگری از لیپو  هم با استفاده از دستگاه های خاص انجام می شود که مسلما بر اساس دستگاه استفاده شده کیفیت کار و نتیجه عمل متفاوت خواهد بود و از نوع دستی بسیار بهتر خواهد بود . دستگاه هایی که برای لیپوماتیک استفاده می شوند به ترتیب قدیم به جدید شامل دستگاه های ذیل هستند :

دستگاه اولترا زد ، دستگاه لیپوماتیک ، دستگاه بادی جت ، دستگاه لیپوست ، دستگاه پال و دستگاه ویزر 

تکنیک انجام لیپوماتیک

در انجام لیپوماتیک چه با دستگاه چه بدون دستگاه ابتدا مایعی شامل چند نوع دارو به زیر پوست و لابلای چربی ها فرستاده می شود و سپس میله دستگاه که کانوولا نامیده می شود به زیر پوست و داخل چربی ها هدایت می شود و بر اساس تکنولوزی دستگاه چربی ها خرد شده و از سایر بافتها جدا می شوند و در آخر توسط دستگاه ساکشن این چربیها به خارج از بدن مکیده می شوند . این چربی یا دور ریخته می شود و یا برای تزریق به مناطق دیگر بدن مثل تزریق باسن استفاده می شود 

عمل لیپوساکشن
حین عمل لیپوماتیک پهلو

آیا لیپوماتیک دستی ( بدون استفاده از دستگاه ) و لیپوماتیک با دستگاه نتایج متفاوت دارند ؟

بله مسلما تفاوت واضحی در نتایج عمل وجود دارد استفاده از دستگاه  الف - هم نتایج بهتری می دهد ب -  هم خطرات کمتری برای بیمار دارد و ج - هم آسایش بعد عمل بیشتری برای فرد زیباجو ایجاد می کند و اینکه از چه دستگاهی هم استفاده شود باز در نتایج سه گانه بالا تفاوت ایجاد می شود مثلا دستگاه ویزر نتایج بسیار بهتر و خطرات بسیار کمتر و دوره نقاهت بسیار کمتری نسبت به همه دستگاه های دیگر دارد .

آیا لیپوماتیک با لیپوساکشن تفاوتی دارد ؟

خیر چنانچه در بالا ذکر شد کلمات لیپوماتیک و چربی کشی معادل کلمه لیپوساکشن می باشند و اینکه گفته می شود لیپوماتیک یعنی لیپوی با دستگاه و لیپوساکشن یعنی لیپوی بدون دستگاه و به صورت دستی ، ذهنیت غلطی می باشد . و بدتر از همه اینکه افرادی که کلمه لیپوماتیک را به عنوان لیپوی با دستگاه تبلیغ می کنند در نهایت در اتاق عمل بدون هیچ دستگاهی و به صورت دستی عمل می کنند 

در کدام قسمتهای بدن می توان لیپوساکشن انجام داد؟

در مناطق مختلفی از بدن می توان عمل برداشت چربی یا لیپوماتیک یا همان لیپوساکشن را انجام داد مهمترین این مناطق شامل شکم ، پهلوها ، پشت در زیر خط سوتین ، کمر ، رانها ، ساقها ، بازوها ، غبغب و منطقه خاص می باشد و کلا در هر جایی از بدن که تجمع چربی زیر پوست داشته باشیم می توان با این عمل چربیها را خرد کرده و به خارج بدن ساکشن نمود .

مناطقی که می توان لیپوماتیک انجام داد

آیا این عمل پیکر تراشی می تواند خطرات جانی هم داشته باشد ؟

متاسفانه آری ، یکی از خطرات این عمل آمبولی چربی و نیز آمبولی لخته خونی می باشد که هر دو خطرناک و تهدید کننده حیات می باشند اما احتمال وقوع آنها اندک است . قابل ذکر است بدانید بیشترین خطر آمبولی در این عمل مربوط به عمل دستی و بدون دستگاه است و کمترین خطر آمبولی متعلق به دستگاه ویزر می باشد که تقریبا صفر می باشد .

لیپوویزر چیست ؟

اگر عمل لیپوماتیک توسط دستگاه ویزر انجام شود به آن لیپوویزر گفته می شود . لیپوویزر بهترین و کاملترین نوع لیپوماتیک می باشد و تمام عیب های عمل لیپوماتیک رفع شده است . در عمل لیپوویزر ما پوستی صاف و بدون ناهمواری خواهیم داشت . خطر آمبولی در لیپوویزر تقریبا صفر می باشد و زیباجویانی که با دستگاه ویزر عمل می شوند به هیچ وجه نباید نگران آمبولی باشند . اطلاعات کامل لیپوویزر را در اینجا مطالعه کنید .

دکمه بازگشت به بالا